Artykuł opublikowany dzięki uprzejmości undicom.pl

Jeżeli prowadzisz kilka projektów jednocześnie, a przy tym zatrudniasz zdalnych pracowników, warto usprawnić swoją i ich pracę. Z pewnością wielokrotnie zachodziła konieczność przesyłania pracownikom (każdemu z osobna) informacji o istniejących błędach albo zmianach. To zaś wiązało się również z koniecznością odpisywania na wszystkie e-maile, co pochłaniało mnóstwo czasu. Odpowiedzią na takie problemy okazują się być specjalne programy do zarządzania projektami. Działające online, pozwalają na przełamanie bariery odległości oraz na natychmiastową komunikację współpracowników.

Poniżej prezentujemy 5 najlepszych – naszym zdaniem – programów do zarządzania projektami.

Basecamp

Program stworzony przez 37signals z myślą o zwiększeniu wydajności komunikacji między użytkownikami. Obsługuje wszystkie formaty plików, począwszy od dokumentów, a skończywszy na zdjęciach do tekstów. Jego atutem jest niewątpliwie jasny i przejrzysty sposób zarządzania wieloma projektami z jednego panelu administracyjnego.

basecamp

Wybrane funkcje Basecamp to:

  • tworzenie dokumentów on-line przez kilka osób jednocześnie,
  • lista rzeczy do zrobienia,
  • kamienie milowe,
  • blog z możliwością komentowania,
  • kalendarz z terminami,
  • czat.

Koszt waha się w granicach 20-150$ miesięcznie – w zależności od wersji. Zarządzanie max. 10 projektami miesięcznie (pamięć 3GB) to opcja w wersji najtańszej. By zarządzać  nieograniczoną liczbą projektów z 100 GB pamięci, należy liczyć się z ceną 150$.

Redmine

To jeden z najbardziej znanych programów do zarządzania projektami. Został napisany z wykorzystaniem frameworka Ruby on Rails. Jest oparty o licencję GNU GPL v2, dzięki czemu można korzystać z niego za darmo. Potrafi obsłużyć wiele baz danych oraz wyróżnia się wieloplatformowością. By móc zacząć korzystać z Redmine, należy zainstalować go na własnym serwerze.

redmine

Redmine może nie jest programem, który posiada bogaty interfejs, ale cechuje się w miarę prostą obsługą oraz niezwykłą funkcjonalnością. Oferuje wszystkim użytkownikom to, co powinien posiadać dobry program do zarządzania projektami.

Przykładowe funkcje i możliwości to:

  • wykresy Gantta i kalendarz,
  • zgłaszanie błędów,
  • wiadomości, pliki, zarządzanie dokumentami,
  • zarządzanie czasem,
  • kanały i powiadomienia e-mail.

Cena uzależniona jest od kosztów utrzymania domeny.

activeCollab

To program, który został stworzony przez A51. Uważany jest za jeden z najbardziej rozbudowanych programów do zarządzania projektami. Wielość praktycznych funkcji pozwala na znaczną oszczędność czasu oraz duże usprawnienie pracy.

activecollab

Wybrane funkcje i możliwości to:

  • zarządzanie plikami,
  • kamienie milowe,
  • zgłaszanie błędów,
  • śledzenie czasu,
  • dostęp do API,
  • możliwość dodawania i komentarzy i odpowiadania na nie za pośrednictwem e-maila,
  • ustanawianie praw dla użytkowników.

activeCollab dostępny jest w kilku wariantach cenowych – od 249$ do 2999$ rocznie. Wszystkie pakiety pozwalają na nieograniczoną ilość projektów, nieograniczoną liczbę klientów, codzienne tworzenie kopii zapasowych oraz darmowe wsparcie telefoniczne, e-mail albo za pośrednictwem czata.

TeamLab

Jest to wielozadaniowa platforma, która pozwala na tworzenie sieci społecznych w firmie. Ułatwia m.in. zarządzanie projektami.

teamlab

Do najważniejszych funkcji i możliwości zaliczyć można:

  • organizowanie zadań,
  • kamienie milowe,
  • zarządzanie czasem,
  • narzędzia społecznościowe: blogi, fora,
  • komunikator.

Koszt TemaLab uzależniony jest wyłącznie od liczby użytkowników. Cena wynosi od 75$ do 8000$ rocznie.

assembla

Jest programem pozwalającym na zarządzanie projektami, dającym wiele możliwości. Wielość funkcji sprawia, że na początku dość trudno go ogarnąć, ale z czasem dochodzi się do wprawy.

assembla

Do najważniejszych funkcjonalności zaliczyć można:

  • zarządzanie zadaniami,
  • zgłaszanie błędów,
  • Wiki,
  • fora dyskusyjne,
  • nadawanie uprawnień użytkownikom,
  • zarządzanie czasem,
  • kamienie milowe.

Assembla to program dostępny w kilku wariantach cenowych – w zależności od ilości projektów oraz liczby użytkowników. Koszt waha się w granicach od 24$ (3 projekty i 15 członków) do 159$ (100 projektów oraz 100 użytkowników) miesięcznie. Możliwe jest także darmowe korzystanie z programu – dotyczy to 1 projektu oraz 3 użytkowników.

4 KOMENTARZE

  1. Rozumiem, że jest to subiektywna ocena, a nie wynik ankiet, czy danych sprzedażowych, więc słuszności wyboru nie sposób podważyć. Bardzom jednak ciekaw, co zadecydowało o tym, że te aplikacje zostały ocenione wyżej od Jiry i MS Projecta?

  2. Bardzo informacyjna lista, dla narzędzi biznesowych, chciałbym zaproponować jeszcze jedno narzędzie, np. ProofHub. Jest wyposażony w zaawansowane funkcje, które eliminują potrzebę posiadania zbyt wielu różnych narzędzi do prowadzenia działalności, takich jak repots, zarządzanie zadaniami, śledzenie czasu, wykresy Gantta itp.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ