Działy HR podczas procesu rekrutacji coraz częściej zwracają uwagę nie tylko na efekt, lecz także na formę i atrakcyjność procesu rekrutacyjnego. Aby pozyskać dobrego pracownika nie wystarczy zaproponować atrakcyjnego wynagrodzenia, bądź rozbudowanego pakietu socjalnego. Mając kilka ofert do wyboru, ceniący się specjalista uwzględni również przebieg procesu rekrutacyjnego. W związku z tym szefowie działów HR coraz częściej sięgają po nowe rozwiązania i dążą do tego, by rekrutacja była… przyjemna. Zadanie to znacząco ułatwiają innowacyjne rozwiązania.

Stosowanie zautomatyzowanych systemów rekrutacji i selekcji pracowników powoli staje się nieodłączną cechą branży HR. Systemy te, wykorzystując intuicyjne narzędzia, pozwalają przyśpieszyć i urozmaicić proces rekrutacji. Coraz częściej w procesie selekcji kandydatów z dużym powodzeniem są stosowane gry rekrutacyjne. Jest to metoda rekrutacji oparta na grach komputerowych lub fabularnych. Korzystając z tej metody, pracodawca uzyskuje możliwość dokładnego zbadania kandydatów jeszcze przed zaproszeniem ich na rozmowę kwalifikacyjną. Taka metoda selekcji kandydatów jest stosowana z myślą o pracownikach, gdyż podczas gry rekrutacyjnej można znaleźć odpowiedź na wiele nurtujących pytań, na:  Jaka jest kultura organizacyjna firmy?, Jak będzie wyglądał mój dzień w pracy?, Jakie korzyści niematerialne będę miał pracując tutaj?  Podczas gry w formie wizualnego spaceru po biurze lub spotkania biznesowego kandydat znajdzie odpowiedzi na interesujące go pytania, a pracodawca uzyskuje możliwość podglądu kandydata w wirtualnym miejscu pracy. Przede wszystkim jednak takie rozwiązania są stosowane z troską o tzw. candidate experience, czyli doświadczenie potencjalnych pracowników podczas procesu rekrutacji.

W Polsce tego typu narzędzie do rekrutacji stworzyła firma Talent Bridge. – Unikalny sposób rekrutowania jest kluczowym czynnikiem składającym się na pozytywny wizerunek firmy. Pozytywne doświadczenie podczas rekrutacji, które może się przełożyć na decyzje konsumenckie odrzuconych kandydatów jest tylko jedną z wymiernych korzyści wynikających z troski o candidate experience. Działy HR coraz częściej zdają sobie sprawę, że tylko pozytywny wizerunek firmy pozwala przyciągnąć tych najlepszych, najbardziej utalentowanych pracowników – mówi dyrektor zarządzający Talent Bridge, Piotr Marciniak.

Zautomatyzowane systemy rekrutacji to uproszczenie zarówno dla działów HR, jak i kandydatów, którzy aplikując nie muszą wypełniać formularzy. System jest w stanie pobrać podstawowe dane z profilu na Facebooku, LinkedIn czy innego portalu społecznościowego. Dodatkowe informacje są pobierane z wczytanego przez zaawansowane algorytmy CV, które uzupełniają formularz aplikacyjny, oszczędzając cenny czas kandydatów.

Systemy te zapewniają również stały kontakt z kandydatami. – Bardzo ważne jest to, aby potencjalni pracownicy byli na bieżąco informowani o procesie rekrutacji. Pracownicy działów HR często nie mają fizycznej możliwości poinformowania wszystkich, w tym też odrzuconych kandydatów. Systemy natomiast zapewniają stały feedback ze strony pracodawcy – twierdzi dyrektor zarządzający Talent Bridge, Piotr Marciniak.

Poza tym system generuje raporty opisujące mocne strony potencjalnego pracownika oraz definiuje obszary rozwojowe. Docenią to kandydaci, którzy nie dotrą do szczytu procesu rekrutacyjnego. A ci najlepsi? Zostaną zaproszeni do odebrania głównej nagrody za grę – wymarzonej pracy.

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ