InfoShare – największa  konferencja technologiczna i startupowa w Środkowo-Wschodniej Europie. Stawia na technologię, rozwój i społeczność. Co roku pasja organizatorów łączy tysiące ludzi szukających platformy do zdobywania  wiedzy, networkingu i rozwoju. Deweloperzy, startuperzy, inwestorzy,  menedżerowie oraz liderzy innowacji, marketerzy i media spotykają się na konferencji infoShare, aby odkrywać świat technologii.

Organizatorzy tegorocznego infoShare ponownie udowodnili, że jest to wydarzenie na skalę europejską. Większa przestrzeń, nowe sceny i tematy sprowadziły do Gdańska ponad 5500 ludzi z Polski i zagranicy. W konferencji uczestniczyło 250 startupów, 133 speakerów i 180 wystawców.

O wrażeniach, wnioskach i realizacji tego projektu rozmawiamy z Ewą Siekierską – Event Manager w Fundacji infoShare w wywiadzie dla 4PM.pl

Czym różni się realizacja projektu organizacji infoShare od dotychczasowych, które Państwo prowadziliście?

Muszę powiedzieć, że infoShare to nasz główny projekt. W 2017 roku odbyła się jego 11 edycja. Mogę więc powiedzieć o naszych nowych doświadczeniach względem poprzednich lat. W tym roku powiększył się nasz zespół o kilku wartościowych pracowników – przez kilka dobrych miesięcy pracowało w nim około 13 osób plus kilku usługodawców. Wymagało to od nas przyjrzenia się podziałowi zadań i odpowiedzialności, dopracowania systemu priorytetyzacji, a także samej komunikacji w zespole. Przy jasnym określeniu granic i decyzyjności poszczególnych pracowników mogliśmy bezpiecznie rzucić się w wir pracy :-) Generalnie pracujemy w systemie agile’owym, co pozwala nam na szybkie reagowanie na zmieniające się realia.

Jakie największe przeszkody spotkali Państwo podczas realizacji projektu oraz jak im zaradziliście?

Szczerze mówiąc nie przychodzi mi do głowy żadna konkretna sytuacja. Na końcowym etapie projektu każda zmiana jest wyzwaniem, ale my jesteśmy zespołem od zadań specjalnych ;) Myślę, że dużo pracy było w sytuacjach, kiedy nagle okazywało się, że jakiś prelegent nie przyjedzie, co stało się np. w przypadku Benjamina Woernera z Zalando, który zwyczajnie się rozchorował. Na szczęście na takie okazje mamy zawsze przygotowanych kilka planów awaryjnych :-)

Z czego jesteście najbardziej dumni jeśli chodzi o realizację tego projektu?

Najbardziej dumni?… Na pewno z różnorodności naszego programu, wprowadzenia nowej sceny Marketing, która cieszyła się ogromnym powodzeniem. Rozwinęliśmy też współpracę z partnerskimi communitities z Polski i zagranicy, co jest dla nas bardzo cenne, bo chcemy coraz szerzej mówić o infoShare i otwierać nowe projekty. Usprawniliśmy także komunikację w mediach. Do niewątpliwych sukcesów należy wydanie magazynu o tematyce technologicznej Grow with Tech. Współpracowaliśmy tu z niezależnymi autorami z wielu międzynarodowych instytucji, stowarzyszeń, funduszy inwestycyjnych. Zaprosiliśmy też startupy do zaprezentowania się w części wizytówkowej. Teraz pracujemy nad stroną internetową magazynu, aby każdy miał do niego dostęp i rozważamy jego kontynuację. Ponadto wprowadziliśmy – razem z naszym partnerem Interizon – drugi konkurs dla startupów Digital Healthcare Hackathon, który cieszył się ogromnym powodzeniem. Rozbudowaliśmy też zespół wolontariuszy – powiększył się z 40 do 90 osób. A tak osobiście to chciałabym też powiedzieć, że najbardziej dumna jestem z członków naszego zespołu, którzy dzielnie współpracowali i w razie potrzeby wspierali się nawzajem pomimo nawału zadań. Dziękuję wam wszystkim :-)

Jakie wnioski, doświadczenia jeśli chodzi o realizację, chcielibyście Państwo przenieść do kolejnych projektów tego typu?

Jeszcze pracujemy warsztatowo nad formułowaniem konkretnych wniosków i dalszych kroków z nimi związanych. Na pewno uważam, że bardzo ważne jest rozwinięcie współpracy partnerskiej z różnymi organizacjami zrzeszającymi osoby żądne wiedzy i pełne zapału do rozwoju – mamy naprawdę ogrom informacji do przekazania i pomysłów do wspólnej realizacji.

Jakie umiejętności/kwalifikacje osób zaangażowanych w projekt były dla Państwa najbardziej wartościowe?

Zdecydowanie podstawą są umiejętności komunikacyjne – nasza praca w dużym stopniu na tym się opiera, dzięki temu też potrafimy zbudować trwałe i pozytywne relacje z naszymi partnerami, prelegentami oraz partnerskimi społecznościami. Do najważniejszych kwalifikacji zaliczyłabym też oczywiście umiejętności planowania, budżetowania, a przede wszystkim zarządzania ryzykiem. W projektach takich jak infoShare sytuacja potrafi zmieniać się z dnia na dzień – szczególnie pod koniec projektu. Pomysłowość i zaangażowanie naszego zespołu pozwoliło rozwiązać właściwie każdy problem. Wszystko też dzięki umiejętnie zbudowanym i pielęgnowanym relacjom wewnątrz firmy.

Dziękuję za rozmowę.

Ewa Siekierska – Event Manager w Fundacji infoShare

Fundacja infoShare organizuje największą konferencję technologiczną w Europie Środkowo-Wschodniej. Ewa zajmuje się głównie komunikacją oraz współpracą z przedstawicielami partnerskich środowisk i organizacji. Jest niezmiennie zafascynowana siłą rozwoju jaki generuje technologia.

PODZIEL SIĘ
Redakcja 4PM.pl
Misją 4PM.pl jest pomaganie Project Managerom w ich codziennej pracy poprzez dostarczanie informacji i wiedzy z zakresu zarządzania projektami.

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ